torsdag 20 september 2012

Ja jag kan väl inte skryta över hur duktig jag varit på att uppdatera min blogg på senaste tiden. Det har faktiskt varit en väldigt hektisk tid i mitt liv. Jag jobbar väldigt mycket och den lilla lediga tid jag har, lägger jag på stugan som vi har köpt.

Den är väldigt liten och ganska söt men kommer bli väldigt fin. Vi tycker om den. Vi håller nu på att bygga ett badrum. Vi rev ner tidigare badrum samt det lilla gästrummet bredvid så vi nu ska få ett större badrum. Vi kommer ha ett häftigt marakech golv och betongliknande väggar... Det kommer bli såååå fint. Jag hoppas att vi har råd med bubbelkaret så vi kan få sätta in det snart. Men vi kommer även ha dusch så bubblet kanske får vänta tills vi har mer pengar.
Vi blev igår beviljade lån till att renovera så nu kommer vi efter badrummet höja taket i vardagsrummet och sätta in ett nytt kök- YIPPIE!

Sen är tanken att vi ska flytta in där, ganska snart faktiskt.. Jag längtar samtidigt som jag är livrädd: känslor som jag gör att man känner sig levande.

Annars då? Jo tack jag har blivit blek och är för det mesta väldigt trött. Kanske är det hösten som gör att man känner sig lite groggy? Jag ska dock inte klaga, jag är frisk och mår rätt så bra :)

När renoveringen är klar ska jag försöka hänga mer med lite polare. Saknar vissa ljuva människor som jag behöver mer av, ofta!

Jag skulle behöva mer sol då jag jobbar i en galleria och sällan ser något ljus. Jag är väldigt beroende av ljus och känner mig genast gladare och friare om jag får vara en stund i solen. Någon som har något tips? Att jag är blek får jag väl vara då jag inte orkar kladda med brun utan sol eller har samvete att sola solarium varje vecka.

Jag har gjort något bra: Jag har köpt ett par gummistövlar, tretorn. Jätte bra är dem och sköna. Det är tydligen inte så coola som ett märke som heter hunter eller huntsman som alla innekids har i Sthlm men de är jäkligt bra ändå känner jag.
Sen vågade jag mig på att köpa målarfärg på byggmax; billigt och ska vara lika bra som färg från t ex Beckers har jag blivit lovad. Tycker det funkar helt okej. Tänk vad mycket pengar jag tjänar in nu, ha!


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar