torsdag 4 april 2013

Hooola!

Här sitter jag hos mamma. Är hemma från jobbet för att jag åkt på en mesig förskylning. Den vägrar släppa och nätterna är långa med halsont o hosta. Jag skulle förbi här igår för att mamma bjöd in mig på middag. Jag somnade strax efter maten med jobbig migrän. Vaknade sent på kvällen och mamma konstaterade att nog var bäst att jag stannade över natten.
Jag har mycket migrän nu för tiden, det hade jag förra våren med. Om det beror på min rygg som är full med knutar eller om det karma som spökar.. Vem vet!?
 
Något jag vet är att jag måste lugna ner mig. Är ganska stressad och är livrädd för att bli dålig igen så måste ta detta på allvar!
Det finns ingen anledning till stress och den enda jag kan skylla på är mig själv.
Jag stressar på jobbet sen ligger jag hemma i stugis och pustar ut på soffan. Jag rör mig ingen annanstans. Jobbet och stugis! Jag är själv måm-tors då Tomas är i Sthlm o jobbar. Så jag kan inte skylla på att jag är en tråkig förhållandebrud utan jag ligger verkligen hemma själv och bara vilar för att orka jobba. Hm...
 
 
Nästa vecka ska jag med jobbet på konferans i Nynäshamn i två dagar, det ska bli intressant. Jag har ju ett mammavik på Desigual som kommer gå ut i sommar (tror jag) och funderar nu starkt på vad jag vill göra efter. Jag har många drömmar men ingen som håller sitt grepp om mig så jag känner att vägen går rakt dit.
Det är jobbigt att vara tvilling, man är ju så splittrad!
Men jag har bättre kläm på vem jag är, nu än förrut, och den personen slåss jag för!
Ibalnd har man inte lika mycket kraft som andra dagar men man får inte glömma sig själv i det här galna livet :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar